4. Levering
4.1 HelloFresh leverer bare til adresser i Norge og i de områdene som er oppført på HelloFresh' nettside. Levering skjer til adressen du har angitt som leveringsadresse. Hvis kjøpet gjelder gavekort, sendes det til e-postadressen du har oppgitt (i noen tilfeller kan levering også skje med vanlig post).
4.2 Du er ansvarlig for at leveringsadressen din er korrekt. Hvis du har valgt å få kassen levert lørdag-søndag, kan du gjøre endringer i leveringsadressen din senest tirsdag kl. 23:59 samme kalenderuke. Hvis du derimot har valgt å få kassen levert mandag-tirsdag, kan du gjøre endringer i leveringsadressen din senest onsdag kl. 23:59 uken før levering. HelloFresh kan i enkelttilfeller gi beskjed om avvik fra denne regelen.
4.3 Du er ansvarlig for at levering kan utføres på avtalt leveringstid. En bestilling anses levert når du, eller en autorisert person du har oppgitt i forbindelse med bestillingen, mottok bestillingen. For å sikre at en bestilling mottas av deg eller en annen autorisert person, har transportøren rett til å be om identifikasjon og/eller ordrebekreftelse. Transportøren har rett til å nekte overlevering av en ordre hvis et slikt dokument ikke kan presenteres.
4.4 Hvis levering ikke kan utføres som angitt ovenfor, kan HelloFresh oppfylle leveringsforpliktelsen ved å levere bestillingen til en nabo eller bedrift, hvis du har godkjent slik levering. Naboer eller bedrifter er de som befinner seg i samme bygning som leveringsadressen eller i gangavstand. Hvis levering skjer til en nabo eller virksomhet, vil du bli informert skriftlig om dette.
4.5 Hvis levering av en bestilling ikke kan utføres til nabo eller bedrift, kan HelloFresh oppfylle leveringsforpliktelsen, hvis du har godkjent den, ved å forlate bestillingen på et sted ved leveringsadressen som er angitt av deg, som er lett tilgjengelig for transportøren, for eksempel ved siden av eller utenfor inngangsdøren, eller hos en tredjepart. HelloFresh er ikke ansvarlig for å vurdere egnetheten til et spesifisert leveringssted angitt av deg.
4.6 Ved levering til et sted angitt av deg, en tredjepart eller en nabo eller virksomhet, går risikoen for tap av eller skade på bestillingen over til deg. HelloFresh er ikke ansvarlig for skader eller feil som oppstår etter levering.
4.7 Hvis levering ikke kan utføres i samsvar med noen av alternativene ovenfor, har HelloFresh rett til å belaste hele verdien av bestillingen. Ingen flere leveringsforsøk vil bli gjort. Du er ansvarlig for eventuelle ekstra kostnader som påløper som følge av et mislykket leveringsforsøk.
4.8 HelloFresh forbeholder seg retten til å stanse eller kansellere en levering hvis du har oppgitt utilstrekkelige eller uriktige kunde- og/eller leveringsdetaljer, eller i tilfelle force majeure-lignende hendelser som naturkatastrofer, krig, politisk uro, streik, lockout, blokade eller annen avtalehindring, brann, ulykke, trafikkforstyrrelser, uvanlig dårlige værforhold eller andre omstendigheter utenfor HelloFresh' kontroll. HelloFresh vil informere deg så snart som mulig hvis et slikt eksepsjonelt tilfelle oppstår.
4.9 Du kan når som helst avbestille en levering eller si opp abonnementet ditt ved å varsle HelloFresh skriftlig i samsvar med punkt 3.3 ovenfor.
4.10 Det vil påløpe et leveringsgebyr for enkelte leveringsområder inkludert (men ikke begrenset til) Bodø og Tromsø. Kunder i disse områdene vil bli varslet om gebyret før de bestiller.